Program de lucru cu publicul
   
Luni 8:00-13:30; 13:30-16:30 - teren/anchete
Marti 8:00-13:30; 13:30-16:30 - teren/anchete
Miercuri 8:00-13:30; 13:30-16:30 - teren/anchete
Joi teren/anchete
Vineri 08:00-14:00          

Telefon: 021/350.12.58 sau 021/315.09.83

Relatii ierarhice: subordonat in ordine ierarhica primarului, viceprimarului si secretarului.

Relatii de colaborare: cu toate serviciile si birourile in vederea intocmirii obiectivelor prevazute in aceste domenii.

 

Atributii
  • crearea unui sistem unitar de prestatii si servicii sociale orientate spre categoriile defavorizate si instituirea unor masuri de protectie destinate persoanelor aflate in dificultate;
  • acordarea unor ajutoare materiale sau banesti persoanelor aflate intr-o situatie critica;
  • instituirea unor masuri de interventie pentru prevenirea si combaterea marginalizarii sociale in favoarea celor aflati in situatii de urgenta
  • promovarea unor politici sociale ce cuprind componente care se focalizeaza pe sprijinirea populatiei vulnerabile,
  • constituirea unei baze de date privind familiile aflate in risc social
  • instituirea unor programe speciale de integrare a persoanelor aflate in situatia de risc social
  • imbunatatirea conditiilor de viata ale acestor persoane
  • asigura aplicarea legislatiei cu privire la acordare ajutorului social - Legea 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare
  • acorda indrumare si asistenta de specialitate in conformitate cu LEGE nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei;
  • asigura indrumare si asistenta de specialitate privind alocatia de stat, o asigura completarea "Borderourilor de predare", a dosarelor de alocatie la Directia de Dialog Familie si Solidaritate Sociala;
  • verifica si preia documentele necesare pentru dosarele de alocatii de stat, complementare si de sustinere;
  • verifica in teren situatiile sesizate pentru clarificarea lor;
  • acorda asistenta sociala in diferite probleme sociale in vederea solutionarii lor;
  • efectueaza anchete in teren pentru diverse situatii (divort, acordare de prestatii sociale);
  • asigura indrumare si asistenta de specialitate pentru integrarea persoanelor cu handicap in societate;
  • asigura indrumare si asitenta de specialitate pentru imbunatatirea conditiilor de viata, de sanatate, educatie, sprijin si reintegrare familiala si scolara a copiilor;
  • intocmeste si emite raspunsuri, in termenul legal de 30 de zile, le cererile si reclamatiile intrate;
  • ia masuri pentru solutionarea, in cadrul competentelor, a oricaror solicitari sau sesizari referitoare la cazuri sociale aflate in situatii de risc social;
  • asigura buna desfasuarare a programului cu publicul;
  • asigura prin comunicari scrise si invitatii o legatura peermanenta cu toti beneficiarii sau solicitantii de servicii in domeniul protectiei sociale;
  • tine evidenta, in registre speciale, a tuturor deciziilor ce au ca obiect asigurarea unor drepturi de asistenta si protectie sociala;
  • urmareste in permanenta identificare a unor categorii sau grupuri tinta de persoane aflate in stare de risc social, in vederea initierii si dezvoltarii de programe de asistenta si protectie sociala;
  • confrunta datele existente in dosare cu informatiile din realitatea;
  • opereaza pe calculator datele din dosarele de ajutor social, in vederea intocmirii si editarii fiselor de calcul, o asigura consiliere si informatii privind problematica sociala (probleme familiale, profesionale psihologice, de locuinta);
  • asigura prin instrumente si activitati specifice asistentei sociale prevenirea si combaterea situatiilor care implica risc crescut de marginalizare si excludere sociala, cu prioritate a situatiilor de urgenta;
  • asigura relationarea cu diverse servicii publice sau alte institutii cu responsabilitati indomeniul protectiei sociale;
  • indeplineste orice alte atributii ce revin legii si obiectului de activitate al biroului.
Servicii

Pentru formulare si tipizate, va rugam sa apasati aici

1.  Indemnizatie/stimulent pentru cresterea copilului.

Dosarul in vederea acordarii indemnizatie/stimulent pentru cresterea copilului va contine:

  1. cerere tip a solicitantului;
  2. declaratie tip a celuilalt parinte;
  3. original si copie B.I./C.I. a solicitantului;
  4. original si copie B.I./C.I. a celuilalt parinte;
  5. original si copie certificat de nastere copil pentru care se solicita dreptul ;
  6. original si copie certificat de nastere ceilalti copii ;
  7. original si copie certificat de casatorie (daca exista) ;
  8. cerere conform cu originalul facuta catre angajator;
  9. adeverinta eliberata de angajator ;
  10. decizia de suspendare activitate cf. Codului Muncii, Art.51, lit a (copie si original) ;
  11. dosar cu sina;
  12. In situatia in care stagiul de cotizare (cele 12 luni necesare) este realizat la mai multi angajatori este necesar sa prezentati adeverinte cu venituri profesionale supuse impozitului pe venit de la fiecare angajator.

2.  Alocatie de stat pentru copii

Persoane beneficiare: toti copiii in varsta de pana la 18 ani sau peste 18 ani daca frecventeaza cursurile scolare pana la terminarea acestora fara intrerupere

Acte necesare:

Obligatoriu:

  • cerere tip
  • acte de identitate parinti (copie si original)
  • certificat nastere copil (copie si original)
  • certificat de casatorie (copie si original)
  • dosar cu sina
  • extras de cont in original cu semnatura si stampila bancii pe numele titularului alocatiei (daca se doreste plata in cont)

Dupa caz (copie şi original):

  • hotararea judecatoreasca de incredintare a copilului in caz de divort
  • hotarare judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei
  • hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei
  • actul de deces al unuia dintre parinti
  • certificatul de incadrare al copilului intr-un grad de handicap, in situatia in care copilul este declarat cu handicap
  • alte situatii

Dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste incepand cu luna urmatoarecelei in care s-a nascut copilul, iar plata dreptului se face incepand cu luna urmatoare depunerii cererii.

Plata alocatiei de stat se asigura de catre Agentia pentru Plati si Inspectie Sociala a judetului Ilfov.

Actele necesare intocmirii dosarului se depun la Primaria Branesti.

3.   Ajutor social și alocație pentru susțienerea familiei

În evidențele Primăriei Comunei Brănești figurează 3 titulari de dosare de ajutor social acordate conform prevederilor Legii 416/2001 privind venitul minim garantat.

pdfPlan de actiuni local pe anul 2023

4.   Ajutor încălzire

Persoanele care fac parte din categoria considerata prin lege vulnerabile (adica legea 226/2021– privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie), pot solicita ajutor la incalzire pentru sezonul rece, adica pentru perioada 1 noiembrie 2023-31 martie 2024.
Ajutorul este acordat in baza unei cereri si a unei declaratii pe propria raspundere care va contine date despre componenta familiei, veniturile lunare care nu trebuie sa depaseasca pragul maxim admis prin lege (2.053 de lei), cat si sistemul de incalzire utilizat in locuinta (poate fi pe gaze, curent, lemne, peleti).
Actele completate citet se vor depune fie individual, daca este vorba despre persoana singura sau familii care locuiesc la casa, daca este vorba despre persoana singura sau familii.
Vor beneficia de ajutor la incalzire familiile care au venituri nete lunare mai mici de 1.386 de lei pe fiecare membru sau persoanele singure care castiga pe luna maxim 2.053 de lei.
De stiut este si faptul ca documentele se pot depune in oricare luna din sezonul rece, pana in data de 20, pentru a putea beneficia de acest drept din luna respectiva, adica din luna in care a fost solicitat ajutorul. Cei care vor depune actele necesare dupa data de 20 a lunii din sezonul rece vor primi ajutor incepand cu luna urmatoare.
De asemenea, vor beneficia de ajutor incepand cu luna depunerii cererii, beneficiarii de ajutor social al caror drept de ajutor social este stabilit incepand cu acea luna, indiferent de data la care a fost depusa cererea.

Lista situatii de urgenta si metodologia de acordare a ajutoarelor de urgenta

Pentru descarcarea fisierului, va rugam sa apasati  pdfaici

 

 Pentru probleme cu iluminatul stradal va rugam sa apelati urmatoarele numere:

  • Mobil: 0371.304.704
  • Fix: 021.315.09.83

Tehnologii folosite

  • php
  • jquery
  • git
  • html5
  • js
  • sql